Proč moc nejezdíme do kempů? + naše neobvyklé zkušenosti

2,387 počet zhlédnutí

Obvykle cestujeme naší obytnou dodávkou nadivoko. Proč? Za prvé nemáme rádi, že je v kempu hluk a žádné soukromí a ani to moc nemá společného s přírodou. A ještě člověk platí za to, že spí ve vlastní posteli. My jsme si do kempu zajeli jednou za 2 měsíce na naší první dlouhodobé cestě kvůli nabití baterie, než jsme koupili solární panel a stali se úplně soběstační.

Teď tak maximálně kvůli termálnímu bazénu. Ale známe spousty přírodních termálů, kam rádi jezdíme.

Ráda bych se podělila o naše neobvyklé zkušenosti s kempem Vadaš ve Štúrově na jihu Slovenska. Tohle je jeden z mála kempů, které jsme navštívili a to právě z důvodu skvělého termálního koupaliště. Toto léto 2020 jsme si do kempu zajeli znovu a naše nynější zkušenost byla celkem rozporuplná.

Toto byl jeden z mála kempů, kam jsme si zajeli. Na naší roční cestě vanem po Evropě v roce 2018-2019 jsme byli jen ve dvou kempech a to na začátku naší cesty a to kvůli termálnímu koupališti. Jeden z nich byl v Maďarsku a druhý na Slovensku. Toto léto, ještě předtím, než jsme vyjeli na dvou měsíční cestu vanem po Rakousku a Itálii, jsme se do kempu na Slovensku vrátili a vzali s sebou na dovolenou i mou mamku.

No, naše nynější zkušenosti byly celkem rozporuplné. Už jsem vám o nich na začátku léta psala v příspěvcích. Nakonec jsem se rozhodla to vše sepsat a zveřejnit to jako recenzi na daný kemp.

Plavecký bazén, jeden z mnoha bazénů v areálu kempu

Má první zkušenost s tímto kempem byla dobrá

Můj muž tam už několik let pravidelně jezdil s jeho rodinou do chatek. Tak jsme si tam udělali zastávku na naší roční cestě vanem po Evropě v roce 2018. Tehdy jsme přijeli do kempu bez rezervace a prostě jsme rovnou s naší obytnou dodávkou zakempovali. Byl začátek května a zrovna se ochladilo, takže nebylo v kempu moc lidí, za což jsme byli rádi. Chladné počasí nám vůbec nebránilo se koupat v horké vodě, naopak to bylo o to příjemnější a skoro celé dva dny jsme se z vody nehnuli.

Bazén s horkou vodou

Za jednu noc v obytňáku pro dva jsme zaplatili okolo 28 Euro, což nás vyšlo skoro stejně jako kdybychom platili vstup na koupaliště pro dva na dva dny. Měli jsme v ceně kromě ubytování i vstup do areálu ještě i celý další den i po opuštění areálu, takže se to rozhodně vyplatilo.

Naše letošní zkušenost byla celkem rozporuplná

Tentokrát jsme na dovolenou vzali i mou mamku a jelikož se ve třech nevlezeme do naší obytné dodávky, tak jsme si zarezervovali ubytování v chatce.

Na jednu stranu jsme si užili skvělou dovolenou na velkém koupališti v kempu. Je tam tak pět bazénů (když nepočítám brouzdaliště) a teď otevřeli jeden další. Dva z nich jsou s teplou a horkou vodou a bublinkami, tam chodíme rádi zejména večer. Je tam plavecký bazén, různé bazény s atrakcemi a taky i bazén s vlnobitím.

Podvečer v bazénu s horkou vodou
Nově otevřený šestý bazén s atrakcemi
Bazén s vlnobitím, které se spouští zhruba jednou za hodinu

Už jsme vyzkoušeli i čtyři tobogány a můj muž šel i na pátý, na ten nejprudší, kam jsem si já už netroufla. Máme to tam moc rádi a rádi se tam vracíme.

Termální koupaliště s tobogány a dalšími atrakcemi přímo v kempu Vadaš.

Koupaliště můžu doporučit všemi deseti, ale to samé nemůžu říct o službách na recepci kempu.

Už při plánování jsem zjistila, že nemají na svých stránkách rezervační systém a že se rezervace musí dělat jen přes mail. Na mail s odpovědí a potvrzením jsme čekali 5 dní! Ani dovolat se mi tam nepodařilo. Ale budiž, bylo to týden před jejich otevřením po jarních omezeních.

Taky zrovna neměli na svých stránkách uvedeny ceny za kempování ve stanu ani v obytňáku (což předtím i teď je tam mají). Naštěstí jsme zrovna výjimečně zvolili ubytování v chatce, protože nás bylo více než kolik se nás vejde do našeho obytňáku.

Chatky Vadaš

Tak moc se nám tam líbilo, že jsme se rozhodli prodloužit si pobyt o další týden. Tak jsme zašli na recepci se zeptat, jestli mají ještě volnou chatku i příští týden. Slečna na recepci nám řekla, že máme napsat mail! Tak jsem aspoň požádala, ať nám řekne, jestli je ještě něco volného. Řekla, že ano. Fakt jsem nechápala, proč nám nemůže udělat prodloužení rezervace přímo na recepci a musím to řešit mailem?!

Tak jsem napsala mail. Na něj jsem dostala odpověď v mailu a měla zmeškaný hovor z recepce. Zpět se mi nepodařilo dovolat ani třikrát. Tak jsem rovnou zašla na recepci, abych se domluvila a chtěla se poptat na více informací.

Chatky Vadaš s terasami

Dozvěděla jsem se, že je vše už plné, ale že jedna rezervace není zatím zaplacená a možná bude v pátek, tj. jeden den před naším ukončením, vystornována, tak jestli to chceme když tak podržet. Ale že se budeme muset přesunout do jiné chatky a to i přesto, že se jednalo o stejný typ chatky.

Prostě oni nedělají výměny pokojů či chatek, tak jak je to běžné a jak jsem to i já sama dělala, když jsem pracovala jako delegátka či recepční v hotelu, že když někdo přijel dříve, tak jsem ho přesunula na již uklizený pokoj stejného typu. Oni tam přidělují přesné chatky již při rezervaci a už s tím nehnou a to tam mají určené turnusy od soboty do soboty, tj. celkem jednoduchý systém na organizaci.

Náhled do chatky Vadaš

Nakonec po těch nervech na recepci a nejistotě, jestli se něco uvolní a že se stejně budeme i tak muset přesouvat, jsme se rozhodli ubytovat se jinde.

Našli jsme ubytováni u soukromníka v chatce, která je taky v daném areálu. Chatka byla menší a nacházela se poblíž hřiště, takže tam bylo rušněji, ale služby byly fakt nesrovnatelné, hlavně ten osobní přístup, kdy nic nebyl problém.

Chata v areálu od soukromníka

Shrnutí hodnocení

Koupaliště doporučuji všemi deseti, ale co se týče ubytování, tak po našich zkušenostech nedoporučuji se ubytovat přímo pod Vadašem, ale najít si soukromé ubytování přímo v areálu. Je tu totiž v areálu ještě i jezero s lanovým parkem a kolem jezera je ještě spousta soukromých chatek na pronájem.

Areál s jezerem

PS: Po těchto zkušenostech jsem opravdu ráda, že většinu času cestujeme s obytňákem a to nadivoko a tudíž nemusíme řešit, jestli mají někde místo a ani se nemusíme někde stěhovat z chatky do chatky, protože si svůj domeček všude vezeme s sebou.

Výhled na areál s jezerem